Respirația abdominală – partea a doua

Wim Hof spune că inhalarea aerului se poate face fie pe nas, fie pe gură. Exhalarea, însă, este imperios necesar să se facă pe gură.

În prima parte spuneam că există posibilitatea apariției anumitor stări, drept efect al practicii exercițiilor de respirație abdominală. De aceea, recomandăm ca aceste exerciții să se pună în practică puțin câte puțin. Începeți, spre exemplu, cu un set de 10 respirații dimineața și un set seara la culcare. După circa 3 zile, creșteți la 20 de respirații într-un set. Apoi la 30 respirații. Apoi creșteți numărul seturilor pe zi.

Dacă la început este recomandat să practicați în liniște, acasă, ulterior o puteți face oriunde.

Un ultim pont pentru conexiunea creier-câmp cât mai bună: în momentul în care ați aprofundat exercițiul, mențineți-vă respirația preț de 7 secunde după fiecare inspirație și după fiecare expirație.

Ameţeli

Acestea se datorează oxigenării puternice şi rapide a creierului. Poate provoca stări de leşin sau somnolenţă (capcană în care cad cei care sunt la început de drum în ceea ce privește meditaţia).

Durere în plămâni ca şi când ai fi alergat kilometri

Motivul este că plămânii se comportă asemeni unei pungi contractate (pleura). Atunci când sunt folosiţi la maxim, ei se dilată, împreună cu vasele care îi transversează (cuvântul folosit corect, de la transversal), producându-se mici fisuri nepericuloase, la fel ca în cazul febrei musculare.

Alte dureri în corp

De cele mai multe ori, aceste dureri se manifestă ca efect al unor probleme locale. Puse în faţa unei oxigenări propice, sunt anihilate de organism, producându-se vindecarea.

În ultima parte vom discuta despre ameliorarea traumelor ce pot apărea în urma exercițiilor.

După o pictură de Gerard David, Nunta din Cana – anul 1503
  • submit to reddit

9 thoughts on “Respirația abdominală – partea a doua”

  1. Regăsesc aici, parțial, sistemul de respirație completă yoghină. Este diferență de concepție sau doar de formă între aceste modalități de respirație?

    1. Salut, Mugur!

      Din punctul meu de vedere este doar de formă. Practicile sunt precum religiile, substanța diferă, esența este aceeași. În Reiki exista zvonul că aspectul lui Buddha, cel cu stomac mare, ar fi vorbit de fapt despre exercițiile de respirație pe care le practica. Deci alt sistem, aceeași mâncare de pește.

      Interesant este faptul că ceva atât de banal, precum respirația, poate deschide uși atât de zăvorâte în alte condiții. 🙂

      1. În sinea mea credeam la fel, dar îmi căutam o confirmare de la cineva care cunoaște mai mult decât mine.
        Citind prin arhiva ta articole despre respirație, mi-am amintit de practicile yoga, pe care le-am exersat cânva, în tinerețe, așa că le-am reluat. Primul rezultat: de unde de ani de zile nu mai visam, am reînceput să visez. Pentru mine a fost o (re)confirmare a utilității respirației corecte.

        Mulțumesc!

        1. Foarte tare! Visele sunt un spectru frumos de abordat. 🙂

          Sunt în studiu despre pozițiile care favorizează visele, și cred că se leagă de respirație, dincolo de exercițiile de dinainte de culcare.

  2. 4:1, the best, fara efecte secundare, si cu efectele pe care le doresti.

    PS: e raportul natural intre nr. de batai ale inimii si nr. de respiratii pe minut. “Smecheria” e de fapt, asigurarea “Coerentei” intre Inima si Creier.

    Avantaj: se poate face si in mers, pe strada si fara “sa te calce masina”!

  3. Sincronicitatea preocuparilor “mele” cu articolele tale este prilej de Mirare, Bucurie si Recunostiinta! De cateva zile am aflat si deja folosesc:

    In conditii normale Inima bate de 72X/min, iar plamanii respira de 18X/min, adica 72:18=4. Ne gandim astfel la un ritm Natural.

    Propun ce am descoperit: respiratie abdominala 4:1:4:1, unde 1=retntia dupa expiratie si inspiratie. Cele 4 sec.de inspiratie si expiratie se Numara astfel: 301, 302, 303, 304. Se poate face cand mergi , cand citesti…, dupa o vreme nu mai e necesar sa numeri, deoarece Ritmul se instaleaza de la sine. Sant convins ca se poate ajunge rapid in starea Theta cu aceasta metoda, Totul e sa mai actualizezi Atentia din cand in cand.

    Sunetul inspirului-expirului este chiar mantra : “So-Ham” si reprezinta Duhul ce sulfa deasupra Apelor primordiale.

    Aflam ca mai se practica Inspir 4sec:expir 1sec cu retragerea brusca a abdomenului – pentru energizare, adica se stimuleaza Manipura-Plexul solar, precum si invers: inspir 1sec:expir 4sec pentru Relaxare.

    Legatura intre Inima si creier, pe care o dorim coerenta tine de aer-de oxigen, care se transmite prin sange, de unde si importanta tehnicilor Pranayama despre care recunosc ca nu stiu absolut nimic.

    1. Multumim, George! Este interesant ca acum vreo 20 ani, am intalnit exercitiul cu practica pe 5 secunde, deci cumva foarte aproape de ce spui tu. Iar pentru avansati o duceau la 7 secunde. E mult timp de atunci, prin urmare nu-mi amintesc logica celor care propusesera intarvalul respectiv.

      Propun sa incercam cu 4 secunde si sa vedem rezultatele. Poti propune cititorilor un program cap-coada? Pe ce perioada, cu ce frecventa, care sa fie asteptarile?

  4. Pancarta cu lozinca, in Piata Victoriei: “Singura solutie, propria evolutie”!

    Ce pot propune este : Sacralizarea vietii cotidiene.

    Fara ritm, fara aspiratie, focul se stinge repede. Consider ca “tehnologiile” sant un mijloc, si nu un scop in sine. De aceea “incercati tot ce va permite discernamantul si retine-ti ceea ce va este eficient si folositor”. Fiecare dintre “aspiranti” are Calea lui , dar ce au toti in comun este necesitatea.

    “Nimeni nu poate spune altcuiva ce are de facut”.

    Personal, abordez viata prin tatonare, prin tarcoale, si ca un Lup ce sant atac piezis doar cand sant sigur de victorie.

    Pe Cale fiind, “ceea ce ai trebuinta” vine sincron, la momentul oportun. Stii/crezi asta? Atunci tot ce ai de facut e sa mergi.

    Nu as incepe ascensiunea catre urmatoarea treapta cu “exercitii de respiratie”, ci cu Incantatii – descantate, cu “bija-mantre” intercalate printre rugaciuni si “afirmatii” de programare a mintii subconstiente. Acestea rarefiaza si afineaza corpurile si spatiile dintre corpurile noastre subtile, “facand loc”.

    Practiand asta, de preferinta dimineata, in scurt timp apare si ritmul, si cunoasterea a ce necesitati ai, inclusiv “tehnicile de respiratie”, pe care mi le doresc sa fie placute, si nu chinuitoare sau suprasolicitante.

    Explicatie:

    E de preferat ca rugaciunile si “bija – mantrele” sa fie in cat mai mare masura “creatii proprii”.

    Exemplu de “bija-mantra”:

    OMmmm-Iiii-OMmmm

    Sa ma iertati ca am grait atat de mult si subiectiv, dar cu sincera bunaintentie.

Leave a Reply